جزئیات جالب درباره موتور نو سایپا که دو اسب بخار قوی تر است!

به گزارش وبگردی طفره، پیشرانه های نو سایپا روی کاغذ مشمول بهبود هایی شده اند و باید ببینیم که در عمل هم این بهبود ها دیده می شوند یا نه.

جزئیات جالب درباره موتور نو سایپا که دو اسب بخار قوی تر است!

به گزارش خبرآنلاین، در این مقاله به معرفی پیشرانه های نو سایپا بر روی محصولات نوش می پردازیم.

پیشرانه ME 16

نام اصلی این پیشرانه EC 5 بوده که در محصولات گروه پژو سیتروئن (پژو 2008 و سیتروئن C 3)، تارا، رانا پلاس و 207 i واقع شده است. گروه PSA این پیشرانه را به منظور قرار گرفتن بر روی محصولات پایه خود در بازار های اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی طراحی نموده بود.

این پیشرانه با 4 سیلندر و 1598 سیسی حجم موتور و 16 سوپاپ، قادر به فراوری 115 اسب بخار قدرت و 150 نیوتون متر گشتاور است. البته ممکن است با توجه به تغییراتی که متناسب با خودرو های سایپا شکل می گیرد، در این آمار و ارقام تفاوت هایی وجود داشته باشد.

شاهین CVT و دنده ای تا سرانجام سال 1402 از این پیشرانه بهره نخواهند برد و در واقع در سال 1403 تمام نسخه های شاهین از پیشرانه ME 16 بهره خواهند برد.

تا قبل از زمان موعد، قرار است برای شاهین CVT از پیشرانهی M 15 TC استفاده گردد که دارای گیربکس 6 سرعته شرکت پانچ بلژیک است. قدرت این پیشرانه 110 اسب بخار و گشتاور آن هم 178 نیوتون متر است.

پیشرانه M 15 GSI

این موتور نسخه ارتقا یافته M 15 است. از تغییرات اعمال شده می توان به اضافه شدن هدرز، تغییر در سیستم جرقه زنی، تغییر در سیستم تزریق سوخت، زمان بندی متغیر سوپاپ (VVT) اشاره نمود.

از تغییرات خوبی که در این پیشرانه ایجاد شده می توان به فراوری بیشترین گشتاور در دور های پایین اشاره نمود که باعث کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

این پیشرانه توانایی فراوری 89 اسب بخار قدرت و 135 نیوتون متر گشتاور را داراست که نسبت به M 15 افزایش بسیار جزئی و کمی داشته است.

این پیشرانه بعد از توقف فراوری M 15 و همزمان با فراوری دو مدل سهند و اطلس (سال 1402) روی خط فراوری می رود.

منبع: فرارو

به "جزئیات جالب درباره موتور نو سایپا که دو اسب بخار قوی تر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جالب درباره موتور نو سایپا که دو اسب بخار قوی تر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید