هیوندای میخواهد خط فراوری خودروی پرنده راه اندازی کند

به گزارش وبگردی طفره، هیوندای به عنوان عظیم ترین خودروساز کره جنوبی، گام های بیشتری در راستا ساخت خودروی پرنده برمی دارد و میخواهد خط فراوری مجموعه کاملی از هواگردها را راه اندازی کند که پیش بینی می نماید طی یک دهه آینده در آسمان شهرها کاربردی شوند.

هیوندای میخواهد خط فراوری خودروی پرنده راه اندازی کند

جایوان شین (Jaiwon Shin) رئیس واحد هواگردهای شهری هیوندای گفت که این شرکت در حال توسعه مدل هایی برای جابه جایی 5 یا 6 نفر در آسمان کلان شهرها و یک نسخه عظیم تر برای پروازهای بین شهری است. به گفته او انتظار می رود که این هواگردها تا سال 2028 وارد بازار شوند.

شین اشاره نمود: کسانی که همواره در ترافیک جاده ها گیر نموده اند درک می نمایند که جابه جایی به وسیله هواگردها چقدر آسان است.

آینده صنعت هواگردهای شهری

این روزها بسیاری از طراحان، فراورینمایندگان خودرو و شرکت های نوپا در حال تغییر صنعت حمل ونقل با اتومبیل های پرنده و هواپیماهای بدون سرنشین حمل کالا هستند. مورگان استنلی (Morgan Stanley) که یک تحلیل گر است، در صعودی ترین برآورد، پیش بینی می نماید که این فناوری می تواند صنعتی 2.9 تریلیون دلاری تا سال 2040 ایجاد کند. این در حالی است که حتی بدبینانه ترین پیش بینی ها هم رقم 615 میلیون میلیارد دلار را نشان می دهد.

هیوندای طرح مفهومی (کانسپت) خودروی پرنده خود را که آن را با شرکت اوبر (Uber) توسعه داده، ابتدای سال جاری در نمایشگاه لوازم الکترونیکی لاس وگاس (CES 2020) به نمایش گذاشت. این شرکت میخواهد این هواگردها را پیش از آنکه در حدود سال 2035 اتوماتیک شوند، توسط خلبان ها به پرواز درآورد. این شرکت چندی پیش پیروز شده بود به انجمن فراورینمایندگان هوانوردی عمومی بپیوندد.

احتیاج به وضع قوانین

طی سال های آینده، صنعت و نهادهای نظارتی باید به پاسخ پرسش هایی مانند این برسند که چه نوع مجوز خلبانی احتیاج است و چگونه می توان احتمال تصادفات را حذف کرد یا به حداقل رساند. در این زمینه احتیاج به قوانین و زیرساخت های تازه به شدت احساس می شوند تا آنجا که دو غول هواپیماسازی، ایرباس و بویینگ در بیانیه ای مشترک خواهان به روزرسانی مدیریت حمل ونقل هوایی شده اند.

به گفته شین هرچند ممکن است بعضی از اتومبیل های پرنده از اوایل سال 2023 آغاز به کار نمایند، اما هیوندای 2028 را هدف قرار می دهد. زیرا در آن موقع زیرساخت های بیشتری فراهم شده و آگاهی عمومی در این زمینه نیز بالاتر رفته است. او گفت: هیوندای برای جذب مشتری های اولیه در کوشش است تا هزینه و سطح صدای وسایل نقلیه را کاهش دهد و در عین حال ایمنی را به عنوان کانون اصلی این هواگردها حفظ خواهد نمود.

علاوه بر جابه جایی افراد، هیوندای در حال کار بر روی نوع دیگری از هواگردها برای حمل ونقل کالا است که ظرفیت آن تا 300 کیلوگرم خواهد بود. این شرکت تصمیم نگرفته است که این وسیله حمل کالای خود را کجا بسازد یا معرفی کند.

فعالیت ها در حوزه هواگردهای شهری

ایرباس، بویینگ و استارت آپ هایی مانند لیلیوم دیگر رقبای این حوزه هستند. واهانا (Vahana) تاکسی هوایی خودهدایت شونده A3 که زیرمجموعه فناوری ایرباس و مستقر در سیلیکون ولی است، نخستین پرواز آزمایشی خود را در سال 2018 به پایان رساند و نمونه اولیه بویینگ نیز نخستین پرواز خود را در ژانویه سال گذشته (دی 1397 خورشیدی) انجام داد.

ایکس پنگ (XPeng) شرکت چینی فراورینماینده خودروهای برقی نیز ماه گذشته نمونه اولیه خود را رونمایی کرد که می تواند دو نفر را حمل کند و تا 25 متر ارتفاع بگیرد. ترکیه هم در هفته های گذشته نخستین هواگرد شهری بدون سرنشین خود را با پیروزیت آزمایش کرد.

با وجود داشتن رقبای گوناگون، شین عنوان کرد که هیوندای از یک شبکه فروش جهانی بهره مند است که می تواند خدمات گوناگونی ارائه دهد و به ایجاد زیرساخت های اکوسیستم حمل ونقل هوایی یاری نمایند. مشاغل این گروه شامل خودروسازی، قطعات خودرو، ساخت وساز و لجستیک (خدمات توزیع) می گردد. شین گفت: وجود این منابع به در اختیار دریافت بازار یاری می نماید. ما با دیگر توسعه دهندگان که فقط از یک جنبه به بازار نگاه می نمایند، متفاوت هستیم.

خودروسازان به دلیل تخصص فراوری انبوه، نسبت به هواپیماسازان رجحان دیگری هم دارند. به طور معمول ایرباس و بویینگ هر کدام کم تر از 1000 هواپیما در سال تحویل می دهند، درحالی که خودروسازان می توانند میلیون ها خودرو بسازند. به گفته شین فراوری سالانه هواگردهای شهری صدها هزار دستگاه خواهد بود.

او تأکید کرد: ما نمی خواهیم اولین در بازار باشیم بلکه می خواهیم اولین با محصول مناسب باشیم.

عکس کاور: هواگرد شهری الکتریکی S-A1 هیوندای

Credit: Hyundai

منبع: Bloomberg

منبع: دیجیکالا مگ

به "هیوندای میخواهد خط فراوری خودروی پرنده راه اندازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای میخواهد خط فراوری خودروی پرنده راه اندازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید