14 نرم افزار کاربردی برای مدیریت غیرحضوری کار ها در شرایط کرونایی

به گزارش وبگردی طفره، مدیریت و انجام کار های مختلف در شرایط حساسی همچون شیوع ویروس کرونا سخت است، اما با بهره گیری از بعضی نرم افزار های مدرن و کارآمد می توان همچون حالات عادی آن ها را مدیریت کرد.

14 نرم افزار کاربردی برای مدیریت غیرحضوری کار ها در شرایط کرونایی

به گزارش خبرنگار فناوری وبگردی طفره، پیشرفت در فناوری بدان معناست که کنفرانس های ویدئویی و اپلیکیشن های دورکاری می تواند با اعتماد و دسترسی آسان و بالا در محیط کار مدرن به ویژه در شرایطی همچون شیوع ویروس کرونا که همه مجبور به نشستن در خانه هستند، مورد استفاده قرار بگیرند. این امر بنابر دلایل مختلفی اهمیت پیدا نموده است؛ این تکنولوژی نه تنها برای ایجاد انعطاف پذیری کارمندان دورکار، دارای چند شغل یا مدارس و دانشگاه ها مناسب است، بلکه احتمال افزایش مشتریان از سراسر جهان برای شرکت های تجاری را نیز افزایش می دهد.

همچنین برگزاری ویدیو کنفرانس ها، مدیریت و آنالیز وظایف بصورت آنلاین و بدون نگرانی، مسائل ناشی ازسفر های متعدد یا آلودگی های زیست محیطی را نیز کاهش میدهد و امکان دسترسی را بالا می برد؛ بنابراین بیاید استفاده از این فناوری ها را یاد گرفته و آنرا جدی بگیریم و برای فعالیت های بهتر از آن استفاده کنیم. این فناوری ها دارای عناصر صوتی و تصویری مختلفی است، از جمله نمایشگرها، میکروفون و دوربین، بلندگو ها، نرم افزار های مخصوص هستند که در اینجا به معرفی چند نرم افزار کاربردی می پردازیم:

1.Zoom

این نرم افزار برای هر فردی که دورکاری می کند یا باید با اعضای تیمی از راه دور در تماس باشد مناسب است. Zoom اجزاه می دهد تا بتوانید جلساتی ساده و منظم را حتی در اتاق شخصی خود داشته باشید و به سرعت و آسان جلسه را با یک فرد یا گروه به اشتراک گذاشته و اعضای گروه را از راه دور به وسیله این نرم افزار به ویدیو زنده متصل کنید. از ویژگی های قابل ملاحظه این نرم افزار می توان به میزبانی تا حدبیشتر 100 شرکت کننده، جلسات گروهی و فردی، تعداد جلسات نامحدود، ویدیو و صوت HD، کنترل کردن میزبان و جلسات برنامه ریزی شده اشاره نمود.

2. Google Hangouts

این نرم افزار روشی ساده برای مخاطبین گوگل یا موارد خارج از شبکه شماست. این نرم افزار می تواند برای اهداف شخصی یا کاری مورد استفاده قرار بگیرد. از Google Hangouts می توانید برای مکالمات فردی، جلسات گروهی، ویدیو های ضبط شده و موارد دیگر بهره ببرید. از ویژگی های به خصوص این نرم افزار می توان به حدبیشتر 25 شرکت کننده در ویدیو، مکالمات ویدیویی، صوتی و پیغام رسان، ضبط جلسات و اشتراک گذاری صفحه اشاره نمود.

3. UberConference

نسحه رایگان این نرم افزار برای گروه های 10 نفره یا کمتر ایده آل است. نسخه رایگان مدت زمان تماس ویدیویی شما را به 45 دقیقه محدود می نماید، بنابراین می توانید برای جلسات کوتاه تر از آن بهره ببرید. UberConference امکان برگزاری جلسات نامحدود را به شما میدهد. از ویژگی های برتر این نرم افزار می توان به ضبط تماس، صدای با کیفیت بالا، اشتراک گذاری صفحه و استفاده آسان از آن در تلفن همراه نیز اشاره نمود.

4. TrueConf Online

TrueConf Online یک برنامه رایگان با حدبیشتر 3 شرکت کننده در تماس های ویدیویی است. این نرم افزار برای گروه های کوچک یا افرادی که به ابزاری ساده برای میزبانی جلسات یا همکاری های کوچک احتیاج دارند، فوق العاده است. ویژگی هایی مانند کنترل از راه دور نمایشگر برای افرادی که احتیاج به حل مشکل دارند یاری کننده است. از ویژگی های این نرم افزار می توان به وجود گروه های کوچک و کیفیت ویدیویی بالا، اشتراک گذاری صفحه، انتقال پرونده و تخته سفید مجازی اشاره نمود.

5. Skype

این یکی از محبوب ترین پلت فرم تماس ویدیویی است که می توانید از آن برای اهداف شخصی و حرفه ای بهره ببرید. این امر باعث می گردد از هر جای جهان با تیم و مشتریان خود به وسیله تماس صوتی و تصویری (و همچنین تماس ویدیویی گروهی) ارتباط برقرار کنید. می توانید پرونده ها، تصاویر، اسناد و صفحه خود را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. همچنین اسکایپ به شما امکان می دهد با تلفن همراه و تلفن ثابت آن ها تماس برقرار کنید.

6. Slack

Slack یک برنامه ارتباطی دسک تاپ و موبایل است که به شما امکان می دهد تمام ارتباطات تیمی را مدیریت کنید. شما می توانید بازخورد، یادداشت ها، پرونده ها، عکس ها، فیلم ها، پیغام های صوتی، نظرات در خصوص پروژه ها یا هر چیز دیگری را که می خواهید مستقیم با شخص موردنظر خود ارتباط برقرار کنید ارسال کنید همچنین می توانید با برقراری تماس در کانال ها حدبیشتر با 15 نفر تماس داشته باشید. ویژگی های Slack مانند تماس های فردی و گروهی و همچنین امکان مکالمه متنی آن را به نرم افزاری کاربردی تبدیل نموده است.

7. Clockify

Clockify یک برنامه رایگان است که در آن می توانید با مدیریت زمان تیم خود را رهبری کنید. شما با این برنامه قار خواهید بود تا فعالیت های اعضا را آنالیز کنید، پیشرفت آن ها را ببینید و بهره وری را در چند هفته مشاهده کنید. این برنامه به شما امکان می دهد تا پروژه های نا محدودی را اجرا کنید و به شخص وظیفه مخصوص به او را اختصاص دهید، برای آن ها زمان مشخص نموده و آنرا مدیریت کنید. همچنین در خاتمه با ارزیابی عملکرد هر فرد حقوق مناسب را برای شخص مشخص کنید. این برنامه بر روی Web, iOS, Android, Windows, Mac, Linux, Chrome, Firefox قابل اجرا است.

Trello.8

با این برنامه می توانید وظایفی را به اعضای گروه خود اختصاص دهید و پیشرفت های آن ها را کنترل کنید. این برنامه به شما یاری می نماید یک دید کلی از کاری که می خواهید انجام بدهید داشته باشید و از قدم بعدی نیز مطلع باشید. این برنامه روی تلفن های هوشمند نیز قابل نصب است.

Toggl.9

Toggl یک برنامه مدیریت زمان است که به شما نشان می دهد که واقعاً چقدر زمان را صرف انجام کار ها می کنید. این نرم افزار برای دورکاری طراحی شده تا اطمینان حاصل کنید که هزینه های مصرفی آن ها دقیقا برای اهدافشان پرداخت شده و یاری می نماید تا با دقت بیشتری در پروژه های آینده بازنگری کنید.

OpenProject.10

OpenProject یک ابزار همکاری رایگان است که به شما و تیم شما اجازه می دهد مراحل اساسی مدیریت پروژه را بطور موثری طی کنید. این برنامه همه چیز را از تصور پروژه، تعریف و برنامه ریزی، راه اندازی و اجرای آن پوشش می دهد. این برنامه تنها به وسیله وبسایت قابل دسترس است.

MS Office.11

تقریبا هر کسب وکاری داشته باشید به مجموعه نرم افزار های Office مایکروسافت احتیاج دارید. Word، Excel، PowerPoint به جرات قدرتمندترین ابزار ها در نوع خود هستند. از وقتی که مایکروسافت تصمیم گرفته همه آن ها را علاوه بر آنلاین، برای بیشتر پلتفرم ها عرضه کند، عرصه را بر دیگر رقبا به شدت تنگ نموده.

Basecamp.12

Basecamp یک برنامه آنلاین پیشرو است که به شما یاری می نماید تا پروژه ها و تیم های خود را در یک مکان سامان دهید. این امکان را به شما می دهد تا یک پروژه را به بخش های زیادی بشکنید و به اعضای تیم خود اختصاص دهید. این برنامه برای معلمان و دانش آ. l. وزان نیز مناسب است.

Yammer.13

Yammer به شما یاری می نماید تا با افراد و تیم های مختلف در شرکت خود ارتباط برقرار کنید. این یک شبکه اجتماعی خصوصی است که فقط اجازه می دهد تا افراد شرکت شما وارد این شبکه شوند. این امر امکان ایجاد گروه های عمومی و گروه های خصوصی را فراهم می آورد. ایده ها، فایل ها، فیلم ها را به اشتراک بگذارید و مکالمه را آغاز کنید.

Google Drive.14

Google Drive یک جایگزین برای مایکروسافت آفیس است، اما برای دورکاری بسیار مفیدتر از رقیب MS است. اشتراک گذاری فایل ها و ویژگی های همکاری در Google Drive بسیار بهتر از آنچه در Microsoft Drive انجام می دهند، هستند. تنها نکته منفی این است که شما باید برای استفاده از Google Drive و Google Docs آنلاین باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "14 نرم افزار کاربردی برای مدیریت غیرحضوری کار ها در شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 نرم افزار کاربردی برای مدیریت غیرحضوری کار ها در شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید